Ők

Lilypie Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

InstaSzeder

Iskola III.

2012.10.02. 22:27 - ash

ada_kindle.JPG

És akkor most Adáról és az iskoláról. Tehát, ahogy már írtam, a KS1-be jár, ami tulajdonképpen az első és  a második osztály összefoglaló neve itt. Tehát a csoportban nagyjából 5-7 éves gyerekek vannak, mivel az első osztályt 5 évesen kezdik. Három ilyen húszfős csoport van, a Yew, a Pine és a Beech.  (yew: tiszafenyő -- ezt, beismerem, szótáraznom kellett, pedig szerepel egy Wordsworth-versben is; pine: fenyő; beech: bükk. Lencsi az oak csoportba jár, ez a tölgy. Látjátok a mintát? Mindez a Willow, azaz Fűzfa iskolában!)

Az osztálynak két tanítónénije van, nálunk Miss Paterson és Ms Reynolds oktatnak, de pedasszisztensek is szoktak segíteni és a aktív-tyúkanyó igazgatóhelyettes néni is be szokott menni olykor-olykor. A nap úgy néz ki, hogy... Oké, nem teszek úgy, mintha tudnám pontosan, mit csinálnak. Az biztos, hogy nem "rendes" 45 perces óráik vannak. De tipikusan "tanulnak", ha játékosan is, szóval nem éppen a szabad játék és a nagy körökben rohangálás a program. Erről még később. A nap folyamán van két nagyobb szünet és egy egyórás ebédszünet, ekkor is kimennek játszani. (Valójában lehet, hogy nem sokkal kevesebb a kinn játszás, mint az otthoni ovis csoportban volt, pláne mivel itt, ha jól értem, szinte bármilyen időben kimennek. Az angol gyerekek vízállóak, nem tudtátok?) Amikor benn vannak, olvasnak, matekoznak és különböző prodzsekteket készítenek. Az őszi évharmad témája az öltözködés, beöltözés, így a programok, mesék, feladatok főleg ehhez kapcsolódnak. Már voltunk divatbemutatón, amikor a gyerekek kedvenc ruhájukat vagy jelmezüket mutatták be, de mennek múzeumba és lesz mindenféle egyéb érdekes program is. Azt hiszem, Ada kiterjedt ruhaszókinccsel fogja zárni az őszt!

Kaptunk részletes leírást a tantervről. Legszívesebben bemásolnám, de borzasztó unalmas lenne, így csak pár kiemelés:

Olvasás: olvasásgyakorlás; meseírás; utasítások követése és értelmezése; szókincsfejlesztés; hangzóejtés (ez különösen fontos, mert az angolban nem betű szerinti ejtés van -- nagyjából úgy néz ki, hogy a gyerekek egyenként "kiejtik" a hangokat, majd összeolvassák az egész szót).

Matek: helyiérték; több-kevesebb; összeadás-kivonás; adatgyűjtés és -értelmezés; probléma- és rejtvénymegoldás.

Torna: dobás-elkapás; feladatok hátrafelé; sorozatok eszközökkel.

Sok? Szerintem is. Az egyéb "tárgyakkal" meg az általános benyomásommal majd később folytatom...

A bejegyzés trackback címe:

https://szederinda.blog.hu/api/trackback/id/tr444816781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása