Ők

Lilypie Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

InstaSzeder

Cuccok, cuccok, cuccok

2010.11.05. 17:18 - ash

Amikor pár hónapos volt az első lányunk, egy nap döbbenten néztem körül a lakásban: honnan lett ennyi cuccunk? Mert egy kisbaba (és egy kismama) nagyon sok új tárgyat hoz egy otthonba. Nekem kicsit nehéz volt ezzel megbarátkoznom, mert bármilyen hihetetlen is, mindig azt a szobát, munkahelyet, családi fészket tartottam ideálisnak, amiben minél kevesebb tárgy van -- szem előtt és egyáltalán. (Azt kérdezitek, hogy akkor vajon szenvedek-e a saját gyűjtögetőmániámtól és az ebből adódó rendetlenségtől...? Igen, nagyon, köszönöm az aggódást!)

 

 

  Bemásoltam egy listát, amivel én "dolgoztam" Ada születése előtt és hozzáírtam az azóta eltelt években felgyűlt tapasztalataimat:


 Gyerekágy: természetesen kell, mi örököltük, de számos opció van

Pelenkázóasztal/fiókos szekrény: a mai eszemmel csak egy ágyra tehető pelenkázólapot vennék, de a külön peluskomódnak is megvan a maga romantikája

Szoptatós fotel: csak ha nagyon sok helyed és pénzed van

Műanyag kád: a legegyszerűbb tökéletes, nem azért akartunk gyereket, hogy a kád fogja, szappanozza, fürdesse és simogassa helyettünk :)

Utazóágy: ha sokat utaztok, mint mi

Matrac: kókusz, Novetex - nagyon ajánlom, könnyen szárad, mosható, allergénmentes

Szemetes a pelenkáknak: tökfölösleges, a kakit le lehet vinni minden nap, soha nem értettem, miért kell a szobában aszalni (még ha nem is jön ki a szag)

Éjjeli lámpa vagy éjjeli fény: hasznos, igen, ki tudja, hány felkelés lesz

Használati tárgyak:

Babaőr: nekünk csak később lett

Légzésfigyelő: mi nem használtunk, de ez egy hosszú történet

Babakocsi + autósülés: hogyne, erről Droszi kérésére majd külön

Párásító: fűtésszezonban szuper, amúgy nem muszáj pont most beruházni rá

Babamérleg: mi kölcsönöztünk, de ennyi pénzért akár vehettünk is volna

Avent mikrohullámú sterilizáló: felesleges, lehet fazékban, sőt, lezár dobozban kiskanál vízzel mikróban is sterilizálni. Ha a baba jól szopik, akkor meg egyáltalán semmi szükség rá...

 Textíliák:

Törülköző: 2 db kapucnis

Lepedő: 2 db, gumis - lehet venni műanyag lepedőt is, de akkor egyrészt semmi értelme a lélegző matracnak, másrészt a kókusz gyorsan szárad, úgyhogy talán felesleges.

Takaró: 1 db vastag – 1 db vékony + 1 db utcára sétálni

Fejvédő

Textilpelenka: 10 db

 Babaápolás:

 Hajkefe: dédelgetem az emléket, amikor a férjem sután hazaállított egy kecskeszőrkefével, hogy a kislányának vette. Valószínűleg el is bőgtem magam, de biztos csak a hormonok.

Babaolaj - az elején gyógyszertári A vitaminos: vagy inkább sima gyógyszertári 100% napraforgóolaj

Fürdető - az elején gyógyszertári vagy babylove, az színezék-, ásványiolaj- és tartósítószermentes.

Hintőpor - az elején gyógyszertári: csak a köldökápoláshoz használtuk, a popsi hintőporozása már túlhaladott.

Alkohol

Vatta: steril

Popsikenőcs - az elején gyógyszertári: és nem árt sudocremet vagy neogranormont is beszerezni, a nehezebb esetekre kiváló

 Kamillatea: miért ne

Fertőtlenítő kézmosó: nem kötelező

Popsitörlőkendő: fehér babylove! (és árban is messze a legjobb). Adánál sokat törlőkendőztem, Lencsinél szinte a legelejétől a csap alá dugtam a kakis popsit.

Kanál- műanyagfejű: a konakionhoz

Orrszívó - kézi, porszívóra: FELTÉTLENÜL

Eldobható pelenka - súlytól függően (mini 3-6 kg)

Lázmérő

Téli ruhatár:

Rugdalózó 2 db 56-os, 3 db 62-es

Kombidressz 4-8 Max. 2-3 db 56-os, a többi 62-es.

Kardigán - 62-es, 2 db

Hálózsák - 2 db,

Overall

Sapka – 1 pamut, 1 melegebb

ez így egy kicsit kevésnek tűnik...

Mamaholmik:

Papírok!!! (Személyi, TAJ-kártya, házassági anyakönyvi kivonat, stb)

2 pizsama vagy hálóing – elöl gombolós a szoptatás miatt: nekem több kellett

Zoknik

Köntös

Papucs – 1 fürdéshez, 1 flangálni

Hasszorító: opcionális, nekem Lénával nagyon jó volt, de állítólag nem segít, csak úgy érzed (ami akkor nekem jó volt persze)

Apukának papucs

Minimum 2-3 szelet csoki a papának

Ásványvíz, vagy egyéb üdítő,

Fényképezőgép, video

Óra

Telefon + töltő!

Szoptatós melltartó – legalább 2: valamilyen melltartó kell, hiszen megváltozik a  mellméreted, de nem muszáj pont szoptatósat választani. Nem ajánlom a tiszta pamutot, a mikroszálas sokkal könnyebben szárad, ami fontos a tejcsepegés és az izzadság miatt.

Melltartóbetét

Bimbókiemelő + tejszívó kagyló – Chicco: neeeeeem!

Avent Isis mellszívó + VIA tároló rendszer: valamilyen mellszívó nem árt, de ezt is lehet kölcsönözni sok helyen. Nekem a kézi jött be (vagyis utáltam, de tudtam használni -- Adánál szükség is volt rá, Lencsinél elő sem vettem)

Eldobható bugyi, 4 db: jól jött...

Sötét szinű törülkőzők - az alsó fertályakhoz

Törülköző fürdéshez

Papírzsepi

WC–papír

Piperecuccok

Hajszárító

Könyv: hahaha

Evőeszköz, pohár, tányér, konyharuha: ha kell a kórházba

WC ülőkére helyezhető papírülőke: nagyon hasznos, a nedves vécépapír meg egyenesen életmentő.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szederinda.blog.hu/api/trackback/id/tr872426181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása