Ők

Lilypie Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Second Birthday tickers

InstaSzeder

Évkezdés

2012.09.10. 12:50 - ash

Címkék: school

Múlt szerdán tehát elkezdődött az iskola Adának. Első nap nagy izgalommal mentünk, mindannyian elkísértük. A kaput 8.50-kor nyitják, addig szó szerint sorban kell állni, aztán szép lassan bekígyózni az iskola épületébe. Mivel nem tudtuk, melyik csoportba fog járni, megkérdeztük a gyerekeket fogadó asszisztenst, aztán összefutottunk az igazgatóhelyettessel, aki kedvesen köszöntötte Adát (és minket). Bemutatott a tanítónéninek, Miss Patersonnak és beinvitálta Adát a terembe, ahol egy pár gyerek már a szőnyegen ült. Ada nagyon izgult, ez látszott rajta, de igazából én is, úgyhogy nem tudok részletesen beszámolni arról, hogy milyen volt a terem. Az biztos, hogy kis kerek asztalok vannak, egy puha szőnyeg, képek és montázsok a falon, számítógép és projektor. A "kicsik" két teremben vannak , ez egy közös öltöző-előtérbe nyílik, ide a szülők normál tanítási napon nem jöhetnek be, a bejáratnál kell leadniuk a csemetéket az ott várakozó pedagógus-asszisztensnek. Mondanom nem kell, én legszívesebben beültem volna  a gyerekek közé. Ehelyett majd elbeszélgetek valamikor a tanítónénivel és kifaggatom mindenről. Adától csak töredékinformációk jutnak el hozzám -- próbálkozik ő, de nem tudja pontról pontra elmesélni a napját és én nem is erőltetem. Nagyon. (Vekerdy szerint nem helyes az ovisokat túl sokat kérdezgetni a napjukról, mert az csak összezavarja és stresszeli őket, ugyanis még nem olyan az idő mozgása a fejükben, mint a felnőttekében. Ezt minden alátámasztja, amit a lányoknál látok, szóval elfogadtam igaznak és próbálom követni, bármilyen kíváncsi is vagyok. Persze azért kérdezgetem, csak mondjuk feleannyit, mint amennyi jólesne.) Annyit mindenesetre tudok, hogy három szünet van, ebből az egyik majdnem egyórás ebédszünet. délelőtt kapnak egy kis tízórait (paradicsom, mazsola, répa, eddig ilyesmik voltak). Van olvasás, számolás, írás, de a tanítónéni szokott mesét olvasni és készítettek is egy képet. Ennyit tudok, ne faggassatok, mert nekem is összekavarodik az idő a fejemben...! :)

Az iskolanapnak 3.10-kor van vége, ekkor a KS1 gyerekeket a kis elkerített füves játszótéren várják a szülők: ide nyílik a két terem. A tanító ekkor is egyenként adja ki a gyerekeket a szülőknek. A biztonságra nagyon figyelnek, ez már most kiderült. És helyes is persze.

Összességében az iskola nagyon kedves, jól felszerelt, a pedagógusok kedvesek és disztingváltak, a gyerekek helyesek a kis egyenruhákban, legalábbis így első pilantásra. (A szülőkről nem tudok nyilatkozni, vagy inkább nem akarok, mindenesetre már egyre kevesebbszer kerekedik el a szemem az órisátetoválások láttán...)

Lencsi pénteken ment be egy órára játszani az oviba. Nem én vittem, mert nem voltam túl jól, de úgy tudom, nagyon tetszett neki a sok érdekes játék. Kaptunk részletes képes (!) útmutatót mindenről és jönnek holnap családlátogatásra is, aztán pedig elvileg csütörtökön kezdheti meg az ovit. Azért mondom, hogy elvileg, mert most éppen hőemelkedése van és ebből ki tudja, mi lesz még. Remélem, semmi!

Lehet, hogy lassan én is elkezdhetek dolgozni...?

Drámamentes hetet kívánok midenkinek!

A bejegyzés trackback címe:

https://szederinda.blog.hu/api/trackback/id/tr894766203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása